Vitamin Itu Bantuan Anda menjadi lebih tinggi - Absolute Mesti Tahu untuk Meningkatkan Ketinggian anda

Vitamin Itu Bantuan Anda menjadi lebih tinggi - Absolute Mesti Tahu untuk Meningkatkan Ketinggian anda

Makan jenis makanan yang sesuai adalah penting dalam pembangunan yang sepatutnya dan pertumbuhan badan. Bukan sahaja ia menentukan berat badan anda, ia juga mempengaruhi ketinggian anda. Jika anda ingin mendapatkan sedikit lebih tinggi daripada anda, anda perlu mengambil melihat dengan lebih dekat apa yang anda makan. Terdapat vitamin yang membantu anda menjadi lebih tinggi dan ini adalah penting kerana mereka membekalkan sistem anda dengan nutrien yang diperlukan.

Diet anda harus sentiasa mempunyai jumlah yang sesuai serat, mineral, protein, zink dan kalsium dalam usaha untuk anda menjadi yang tertinggi yang anda mungkin boleh. Pakar-pakar telah sewajarnya bagi keberkesanan vitamin ini dalam meningkatkan pertumbuhan. Jika anda berfikir anda telah terlepas keluar pada vitamin tunggal seperti Vitamin A, sebagai contoh, anda perlu melihat ke dalam membeli pil suplemen untuk membuat untuk itu.

Tidak ada cara lain untuk mendapatkan lebih tinggi daripada dengan mengambil vitamin yang betul. Pembedahan boleh menjadi sangat mahal, apatah lagi berisiko. Pembedahan tidak semula jadi pada semua dan lambat laun badan anda akan runtuh dengan kekurangan sokongan yang betul dari struktur rangka anda. Sila lihat pada vitamin yang membantu anda menjadi lebih tinggi:

Vitamin D

Anda akan mendapat jumlah yang tinggi Vitamin dari ikan, hati, dan kuning telur. Vitamin bantuan khususnya dalam mengangkut kalsium daripada makanan anda ke dalam arus perdana badan. Ia juga membantu dalam pembentukan fosforus dan kalsium dalam tulang. Anak-anak harus mempunyai banyak vitamin D terutamanya pada tahun-tahun pembentukan untuk memaksimumkan potensi pertumbuhan mereka. Pastikan anda mengambil sekurang-kurangnya 400 IU Vitamin D setiap hari.

Vitamin A

Vitamin A diperlukan untuk meningkatkan sistem imun seseorang dan juga untuk mata anda dan organ-organ pembiakan untuk melakukan kerja mereka. Ia memainkan peranan penting dalam merangsang kelenjar pituitari untuk beroperasi pada kelajuan tertinggi, dan dengan itu meningkatkan pertumbuhan. Makanan yang kaya dengan vitamin tertentu berwarna merah loceng lada, lobak merah, betik, oren, limau dan kentang manis. Seperti yang anda akan melihat, buah-buahan ini mempunyai satu persamaan - mereka mempunyai warna oren dalam warna mereka. Anda juga boleh mendapatkan Vitamin A dalam buah ara, salmon, hati, kuning telur, ikan kod ikan, tomato, dan brokoli. Untuk memanfaatkan vitamin ini, mengambil sekurang-kurangnya 4000 IU setiap hari.

Kalsium

Kalsium diperlukan untuk pembentukan betul tulang. Tulang lemah cenderung untuk melambatkan proses pertumbuhan dan menyebabkan anda letih dan lelah sepanjang masa. Dewasa memerlukan kalsium sama seperti bayi lakukan. Malah, kalsium sangat boleh membantu anda dalam mempunyai postur yang baik kerana dengan tulang yang lebih kuat, struktur badan anda akan menjadi lebih tegak dan menyenangkan untuk melihat. Cara yang baik untuk mendapatkan kalsium adalah dengan meminum susu yang mempunyai kandungan kalsium yang dinyatakan dalam labelnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar