Susunan Perubatan Ayurvedic Herbal Online Seperti sendiri Ubat-- Amalan dan Larangan

Susunan Perubatan Ayurvedic Herbal Online Seperti sendiri Ubat-- Amalan dan Larangan

Terapi perubatan alternatif di zaman moden telah beransur-ansur semakin diterima di seluruh dunia. Dianggarkan hampir 60 peratus daripada penduduk jalan keluar dengan beberapa bentuk terapi alternatif untuk merawat masalah kesihatan mereka. Ubat-ubatan Ayurveda mempunyai peranan khas dalam rawatan penyakit kronik, dan sedang meningkat digunakan oleh kedua-dua orang ramai meletakkan dan juga oleh pengamal perubatan. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa mitos kuat tersebar luas mengenai penggunaan ubat-ubatan Ayurveda. Artikel ini bertujuan untuk menerangkan dan menjelaskan salah faham mengenai ubat-ubatan Ayurveda dan juga menggariskan beberapa garis panduan untuk penggunaan yang betul ubat-ubatan ini.

Mitos lazim mengenai ubat-ubatan Ayurveda adalah bahawa ubat-ubatan ini adalah benar-benar selamat, dan dengan itu boleh diambil dengan selamat oleh pesakit bagi melakukannya sendiri / tanpa preskripsi atau nasihat doktor. Kepercayaan ini telah membawa kepada besar-besaran sendiri ubat oleh orang di seluruh dunia, selalunya membawa kepada mengecewakan akhir keputusan, kesan sampingan, atau yang tidak diingini selepas kesan. Satu lagi mitos, sering dilaungkan atas sebab-sebab komersial, adalah bahawa herba tunggal, atau produk perubatan tunggal, mampu merawat semua atau keadaan perubatan yang pelbagai.

Walaupun benar bahawa ubat-ubatan herba yang paling mempunyai margin keselamatan yang luas, terdapat juga beberapa herba yang boleh mempunyai kesan sampingan yang sangat kuat, contoh: Bhallatak (Semicarpus Anacardium), walaupun dengan dos yang sedikit, boleh menyebabkan ruam kulit dan lepuh, dan air kencing membakar dengan pendarahan; Kuchla (Strychnos Nux Vomica-), yang diambil dalam dos yang tinggi dan untuk tempoh yang berpanjangan, boleh menyebabkan sawan; dan Sarpagandha (Raulwofia serpentina), yang diambil jangka panjang, boleh menyebabkan kemurungan dan meningkatkan kecenderungan membunuh diri. Persiapan Ayurvedic yang mengandungi mineral dan Bhasmas boleh menyebabkan keracunan kerana kaedah pembuatan yang tidak betul, atau kehadiran logam berat atau toksik. Terdapat juga risiko kecil salib tindak balas dengan ubat-ubatan lain.

Kebanyakan pesakit tidak sedar rawatan yang mungkin berbeza daripada penyakit penyakit, dan dari pesakit kepada pesakit, dan juga bahawa pesakit yang sama mungkin memerlukan pendekatan rawatan yang berbeza dari semasa ke semasa. Walau bagaimanapun, kegagalan perubatan moden untuk merawat secara komprehensif pelbagai penyakit kronik yang pelbagai; keperluan mendesak untuk mengambil jalan kepada terapi alternatif (rawatan terutama Ayurveda); serta tidak tempatan ubat-ubatan atau rawatan kepakaran yang berkaitan, telah memaksa pesakit rata-rata untuk mendapatkan ubat-ubatan dalam talian. Bagi memudahkan membuat keputusan untuk pesakit itu, dan tidak boleh dilakukan manakala pesanan ubat-ubatan Ayurvedic talian berikut ini, telah disebut satu persatu.

Adakah ini seperti:

1) Semak keaslian produk. Ini adalah lebih mudah berkata daripada dilakukan bagi orang biasa-biasa sahaja. Masalah ini boleh diselesaikan dengan mudah jika terdapat rujukan daripada seseorang yang telah menggunakan produk. Jika tidak, ia akan menjadi lebih berhati-hati untuk memeriksa keaslian laman web. Perkara ini dibincangkan di hadapan.

2) Cuba untuk mengumpul maklumat maksimum yang mungkin pada produk yang anda ingin gunakan.

3) Jumpa doktor keluarga anda untuk maklumat lanjut dan penjelasan.

4) Maklumkan kepada doktor yang merawat anda tentang keputusan anda untuk memulakan ubat-ubatan Ayurveda.

5) Kekal di bawah pengawasan yang berterusan beberapa pakar perubatan tempatan.

6) Kekal berhubung dengan doktor laman-web dari mana anda telah menempah ubat-ubatan.

7) Semak keaslian laman web. Nombor telefon dan id e-mel laman-web harus semasa dan sah. Kandungan web-laman web perlu dikemaskinikan dan harus memaparkan kebimbangan untuk kesejahteraan pesakit bukannya semata-mata menjual kandungan.

8) Pemilihan masalah kesihatan yang tidak memerlukan pengawasan perubatan yang ketat dan boleh dirawat dengan pesakit itu sendiri boleh menjadi sangat subjektif; namun, beberapa contoh yang disebut di sini. Ubat-ubatan herba Ayurveda boleh dipesan dalam talian sebagai diri-ubat untuk merawat masalah keasidan kronik (tetapi tidak ulser peptik diketahui); jerawat kronik (jerawat); ringan kepada sederhana tembakau dan alkohol ketagihan atau pergantungan; anemia mudah; kronik katil-membasahkan pada kanak-kanak; bisul yang berulang; radang urat saraf yang kronik; kekejangan otot yang berulang; berulang selsema dan batuk (selepas menolak sebab-sebab yang serius); sembelit kronik; kelemumur yang berulang; penyakit kulit kronik dan tidak rumit; pra-matang atau berlebihan keguguran rambut; sakit kepala yang berulang-ulang (selepas punca serius telah menolak); kolesterol tinggi; senak dan gas masalah; dikurangkan imuniti; tidur terganggu; ingatan atau hilang ingatan yang lemah; obesiti; masalah haid yang mudah; ulser mulut berulang dan masalah seksual yang kronik.

Larangan-larangan:

1) Jangan cuba rawatan sendiri untuk jantung dan buah pinggang penyakit rumit; gangguan metabolik; gangguan diwarisi; gangguan pendarahan; kecemasan perubatan akut; kronik, penyakit peringkat akhir; gangguan auto-imun; HIV; kanser; apa-apa penyakit dengan pelbagai komplikasi; dan penyakit di mana akhir-hasil atau komplikasi yang dikenali boleh menjadi serius atau membawa maut.

2) Jangan terus rawatan sendiri jika tiada jawapan dalam tempoh yang ditetapkan masa tempoh; atau anda melihat beberapa keputusan yang tidak dijangka.

3) Jangan menyembunyikan maklumat diri-ubat daripada doktor keluarga tempatan anda.

4) Jangan bergantung sepenuhnya kepada testimoni atau nasihat orang biasa. Apa yang telah bekerja untuk orang lain tidak semestinya bekerja untuk anda.

5) Jangan bergantung pada penawar segera untuk masalah kesihatan kronik, terutamanya masalah kesihatan gaya hidup.

6) Jangan berkomunikasi dengan web-laman web dengan latar belakang yang meragukan, terutama apabila kelayakan pemilik tidak boleh disahkan.

7) Jangan meletakkan kepentingan yang tidak wajar ke atas tuntutan satu penawar-semua untuk semua penyakit.

8) Jangan percaya kepada keberkesanan produk perubatan hanya kerana ia berharga lebat.

Mengikuti nasihat yang tersebut di atas itu akan membantu pesakit mendapat manfaat maksimum daripada pesanan dalam talian ubat herba Ayurveda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar