Deal Dengan Cirit-birit - Tips untuk Elakkan ia di tempat pertama

Deal Dengan Cirit-birit - Tips untuk Elakkan ia di tempat pertama

Semua orang tahu bagaimana cirit-birit terasa seperti - yang kekejangan dan rasa tidak selesa boleh menjadi dahsyat, dan ia adalah seburuk-buruknya apabila anda tidak tahu bila itu semua akan berakhir. Ini adalah mengapa ia adalah penting untuk mengelakkan cirit-birit di tempat pertama. Berikut adalah beberapa cara untuk memastikan anda mengurangkan (jika tidak menghapuskan) serangan anda dengan cirit-birit untuk sepanjang hayat anda.

Pertama sekali, ingat bahawa cirit-birit bukanlah penyakit - ia hanya refleks semula jadi badan untuk mengepam keluar toksin dan racun. Itulah sebabnya ia adalah yang terbaik untuk mengelak daripada mengambil ubat-ubatan untuk menghentikan cirit-birit - anda mungkin menghentikan kesakitan, tetapi racun yang terlintas mungkin membuat anda sicker berbanding sebelum ini.

Cara mudah yang baik untuk mengurangkan kemungkinan cirit-birit adalah untuk makan makanan yang kurang diproses, dan sebaliknya pergi organik - mencari pisang, epal, dan beri biru yang ditanam tanpa racun perosak. Apabila ia datang untuk daging, mencari sumber yang ditanam di atas bidang dan bukan kilang sempit.

Ia juga merupakan idea yang baik untuk mengambil makanan tambahan probiotik. Probiotik adalah "baik" bakteria yang membantu mengekalkan keseimbangan di dalam sistem penghadaman. Semakin kerap anda menambah bekalan anda probiotik, toksin kurang dan racun boleh mendapat pegangan yang lebih perut anda.

Akhir sekali, dapatkan tambahan serat yang baik seperti buah Acai. Acai mempunyai serat, antioksidan, dan vitamin yang membantu mengekalkan sistem penghadaman yang sihat. Acai juga merupakan pembersih kolon yang terkenal, jadi jika anda mempunyai apa-apa racun melekat sekitar kolon anda, Acai boleh menyelesaikan masalah untuk anda dengan selamat, cepat, dan kerap.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar